MÉDIAJOGFIGYELŐ

Figyeljük a médiajogot - és megvan róla a véleményünk. Ahol figyeljük: http://mediajogfigyelo.hu. Mindenhol máshol a véleményünk olvasható. Elsősorban itt.

Friss topikok

  • Médiajogfigyelő: Köszönöm szépen a szakszerű magyarázatot - kb. hasonló színvonalat vártam volna hírként az MTVA sa... (2013.04.04. 18:20) Nagyanyáink sem fogják látni
  • Médiajogfigyelő: höhh,ez nem semmi! (2013.03.19. 15:24) Papcsákolunk, papcsákolunk?
  • Médiajogfigyelő: Szerintem nem csak a lóláb, az egész ló kilóg. A probléma az, hogy nem példa nélküli az eset. Maga... (2012.09.29. 20:41) Furcsa lebegő érzés
  • vAfotóriporter: @Médiajogfigyelő: az, hogy te nem találtál rajta még nem jelenti azt, hogy más nem lehet szemfüles... (2012.09.24. 23:16) Az MTI (is) elbaltázta
  • Médiajogfigyelő: Egyelőre még a július 5-i, pályázatból kizáró döntést sem tette fel a Médiatanács, nemhogy most a ... (2012.07.19. 11:06) Alaki

Linkblog

Én kérek bocsánatot...

2011.07.07. 11:06 Médiajogfigyelő

Szóvivőnek lenni komoly és felelősségteljes feladat. Úgy kell képviselnie egy adott szervezet álláspontját, hogy közben a személyes érzelmeit visszafogja, saját véleményt nem nyilvánít, közérthetően, mégis hűen közvetíti az általa a nyilvánosság előtt megjelenített intézmény üzenetét. 
 
Cserháti Ágnes, az MTVA szóvivője ma eléggé közérthető volt ugyan, de hogy mennyire volt hű megbízói álláspontjához, az legalábbis kérdéses. A következő nyilatkozatot adta ki ugyanis az MTI-nek:
 
„Az index.hu 2011. július 6-án 16:32-kor megjelent posztjában azt állította, hogy az MTVA egy munkavállalóját úgy "rúgták ki", hogy miközben közöltek vele, hogy munkájára nem számítanak, a gyermeke az ölében ült. Az MTVA – miután az összes, a csoportos létszámleépítés előzetes értesítéseinek átadásában közreműködő kollegáját megkérdezte arról, hogy történt-e ilyen eset – a fenti állítást határozottan visszautasítja: ilyen nem történt!
A súlyos vád tehát teljességgel megalapozatlan, és az index.hu azt ellenőrizetlenül és az MTVA megkérdezése nélkül, teljes lelki nyugalommal közzétette. Nem ez volt az index.hu egyetlen tévedése tegnap, a Petőfi adó "automatára" állítása ügyében is hülyeségeket írtak.
Amennyiben az index.hu nem kér elnézést a súlyos vád közzététele miatt és elnézés kérését ezen közleményünk közzétételével egyidőben nem posztolja be a cikkébe vagy külön cikkben nem teszi közzé, bírósági útra tereljük az ügyet. Köszönjük, hogy az index.hu érdemben foglalkozik a közmédiával, biztatjuk erre nézvést a jövőre is, de az ostobaságnak és a szenzációhajhászásnak is van egy határa....”
 
Lássuk tehát, hogy a szóvivő a közpénzből fenntartott intézménynek milyen üzeneteit közvetítette az adott ügyben:
  •  Munkavállalókat rúgunk ki ugyan, de ilyen alkalmakkor nincs gyerek az ölükben. Minden ezzel ellentétes állítás súlyos vádnak minősül (nem tisztázott, hogy ügyész emelte-e, de vád).
  • Az index.hu-nak teljes a lelki nyugalma, miközben súlyosan vádol.
  • Az index.hu itt és most átlépte az ostobaság és szenzációhajhászás határait (nyilván útlevél nélkül, tehát tiltottan, de ez utóbbi csak feltételezés részemről, úgyhogy ellenkező bizonyítása esetén hajlandó vagyok akár helyre is igazítani…)
  • Mi azt is megengedhetjük magunknak, hogy lehülyézzük a sajtót.
Beidézhetném ide az index.hu inkriminált cikkét vagy a helyreigazítását, de helytakarékoskodás okán inkább csak linkelem. A lényeg ugyanis nem az, hogy az index.hu hülyeségeket írt-e (teljes lelki nyugalommal vagy nyugtalanul tépelődve), és az sem, hogy éppen feszegeti-e vagy már át is lépte az ostobaság és szenzációhajhászás határait.
A lényeg az, hogy egy közpénzekből fenntartott intézmény szóvivője nem engedheti meg magának, hogy szimpla tény-helyreigazítás ürügyén (ült-e gyerek a kirúgott ölében vagy nem) dehonesztáló kifejezésekkel illessen egy sajtóorgánumot.
 
Egy esetben megengedheti mégis: ha ilyen értelmű írásos utasítása van az illető közpénzekből fenntartott intézmény vezetőjétől. Ha ilyen nincs neki – talán valakinek őt is a helyére kellene igazítani….
 
Ha van írásos utasítása - én kérek bocsánatot....

 

2 komment

Címkék: index szóvivő helyreigazítás

A bejegyzés trackback címe:

https://mediajogfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1003046727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TRuck 2011.07.07. 13:32:19

Az MTVA a CENZÚRA előfutára.Arról bezzeg nem ír a szóvivő hogy melyik az a jogszabály melynek értel-
mében az INDEX be kell hogy mutassa az írást az MTVA-nak közzététel előtt.Ez már vicc.

Médiajogfigyelő · http://mediajogfigyelo.hu 2011.07.07. 13:41:21

Hát, mondjuk cenzúrát rögtön nem kiáltanék az MTVA-ra. Bárki gondolhatja úgy, hogy adott cikk tartalma nem felel meg az általa ismert valóságnak, és kérhet helyreigazítást is, akár egy intézmény is. De nem ilyen felháborító stílusban. Időközben kiadtak még egy nyilatkozatot, annak a hangneme már elfogadhatóbb, habár még mindig elég fenyegetőnek tűnik ahhoz képest, hogy a nyilatkozó nem a saját zsebéből állja a bejósolt perek költségét... Itt olvasható az újabb szöveg:
mediajogfigyelo.hu/index.php?do=a&id=1602